sto kolorów kuchni

Blog przeniesiony: http: stokolorowkuchni.blogspot.com

Wpis

środa, 03 kwietnia 2013

Kobieta, diety i żywność eko

Jeszcze przed świętami, 23 marca, brałam udział w wiosennym Eko Forum.   Forum zostało zorganizowane przez klaser Dolina Ekologicznej Żywności i przeznaczone było dla pań.  Jak się jednak okazało, kilku panów też było zainteresowanych tematyką spotkania.

 

 

dolina ekologiczna


Wszystko to odbywało się w niewielkiej sali konferencyjnej, w bardzo kameralnej i miłej atmosferze.  Pani dietetyk, Justyna Siwiela (VitaNutrica) mówiła nam o tym jak kobieta jeść powinna.  A jak powinna?  Rzecz niby oczywista, a jednak chyba nie dla wszystkich.  Z pomocą przychodzi nam piramida żywieniowa.  Jeśli przyjrzycie się jak wygląda każde piętro, wszystko jest jasne.  Na samym dole mamy 5 porcji produktów zbożowych, potem 4 porcje warzyw, 3 porcje owoców (te jemy po posiłkach aby zniwelować nagły wzrost i spadek cukrów), 2 porcje nabiału i 1 porcja mięsa.   Najlepiej jeść 5 posiłków dziennie, w odstępach 3 - 4 godzinnych.  Do tego musimy pamiętać o tym, że pierwszy posiłek należy zjeść w przeciągu godziny od wstania.

To co mnie zaskoczyło, to informacja o ostatnim posiłku.  Ile razy słyszeliście, że nie należy jeść po 18?  Często, prawda?  Pani Justyna powiedziała nam, że ostatni posiłek powinniśmy zjeść 2 - 3 godziny przed snem.  W przeciwnym razie, nasz organizm będzie w nocy bez "paliwa", a on przecież nie odpoczywa.

W dalszej części spotkania rozmawialiśmy o żywieniu kobiety ciężarnej i matki karmiącej, ekożywności oraz pułapkach jakie na nas czyhają podczas diet.  Z rzeczy dla mnie zaskakujących była informacja odnośnie Coca-coli.  Każdy z nas wie, że zawiera kofeinę oraz ogromne ilości cukru.  Jednym ze składników coli jest kwas (którego nazwy niestety nie pamiętam) który sprawia, że ginie większość bakterii w naszym przewodzie pokarmowym.  Te złe  jak najbardziej, ale te dobre, odpowiedzialne za proces trawienia też.

Na zakończenie głos zabrała pani psychodietetyk, Magda Jarzębowska.  Opowiadała o chorobach związanych z odchudzaniem, anoreksji, bulimii czy ortoreksji.    Dowiedzieliśmy się też o jedzeniu napadowym.  Być może niektórzy z Was się zdziwią, ale pani Magda opowiadało o tym, dlaczego nie należy przechodzić na diety.  To oczywiście nie znaczy, że nie należy dbać o to co i jak jemy.  Zamiast krótkotrwałych diet, zaplanujmy zmianę nawyków jedzeniowych, a będziemy wyglądać i czuć się dobrze.

 

Polecam Wam też cały cykl wpisów Usagi, których treść jest bardzo podobna do tego, co ja usłyszałam na spotkaniu.

Dla tych wszystkich, którzy planują zmianę sposobu odżywiania przygotowałam zbiór przepisów dietetycznych.  Lista na razie jest w fazie tworzenia, ale będę tam systematycznie dodawać nowe przepisy, oraz te, które pojawiły się już na blogu.

 

przepisy dietetyczne

Print

Szczegóły wpisu

Tagi:
brak
Autor(ka):
kabamaiga
Czas publikacji:
środa, 03 kwietnia 2013 20:15

Komentarze

Dodaj komentarz

  • wiosenka27 napisał(a) komentarz datowany na 2013/04/03 20:31:29:

    O tym, że ostatni posiłek powinien być nie o 18 a 3 godziny przed snem słyszałam. O coca coli też ale nie wiedziałam, że pierwszy posiłek trzeba zjeść w ciągu godziny od wstania. To ciekawostka dla mnie:)

  • Gość Zielona strona Flinstona napisał(a) z *.dynamic.chello.pl komentarz datowany na 2013/04/03 20:40:18:

    super post

  • kabamaiga napisał(a) komentarz datowany na 2013/04/03 22:14:56:

    Wiosenko a ja o śniadaniach wiedziałam chyba od urodzenia ;) Przynajmniej mój organizm o tym wie.
    Zielona strona dziękuję.

  • bee_cn napisał(a) komentarz datowany na 2013/04/04 00:47:23:

    Ja bym chyba zasnąc z głodu nie mogła, gdybym oststni posiłek zjadła o szóstej wieczorem. I to pomimo tego, że chodzę spać o dziesiątej. Jem siódma-ósma, ale lekko. Jedzenia śniadań za to musiałam się nauczyć.

  • mikimama napisał(a) komentarz datowany na 2013/04/04 07:01:02:

    No to chyba nie jest ze mną tak źle. Coca colę pijemy tylko podczas wirusów, po wstaniu z łóżka czuję głód to jem. Spać chodzę ok. 10, więc jeśli zjem o 18, to będzie ponad 3 godziny. Jednak dieta i zdrowe odżywianie nie wszystko. Trzeba dołożyć ruch. Zwłaszcza jak się ma pracę w biurze...

  • kabamaiga napisał(a) komentarz datowany na 2013/04/04 14:56:10:

    Bee ja też bym nie mogła usnąć z głodu.
    Mikimamo właśnie nie można jeść tak wcześnie. Jemy najpóźniej 2 - 3 godziny przed snem, nie więcej. Ruch jak najbardziej, no i woda.

  • jolantaszyndlarewicz napisał(a) komentarz datowany na 2013/04/04 16:31:30:

    Z tymi śniadaniami jedzonymi godzinę od wstania to u mnie niestety ostatnio cięzko:) .... ale z resztą nie jest źle ... choć waga to u mnie zawsze za duża była:) buziak

Dodaj komentarz

Kalendarz

Luty 2018

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszystkie zdjęcia są moją własnością. Kopiowanie i umieszczanie w innych miejscach jest odpłatne.




Kontakt: kabamaiga@gmail.com


Teraz w kuchni


Można mnie tutaj znaleźć

Durszlak.pl

Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Top Blogi

Smaczneblogi.pl